Ojojoj

Jävelen här har det hänt grejer sen sist alltså. Jag har flyttat till ett hus på typ 200 km2 som ligger på en gård med kor och 10 min promenad härifrån bor ponpon och hans nya kompis Raffe som vi lånat som sällskap och som Gustav kan rida på. Min sambo och jag rider alltså tillsammans och delar ansvaret för djuren och gården. Dream came true på den!
Jag gick match för första gången på nästan 3 år för ett tag sen. Fick frågan en vecka innan och tänkte att formen är bra nog så nu kör vi för fan. Gick mycket bra trots förlust mot en jävligt hårdslående och en del kilon tyngre tjej som vunnit sina senaste matcher på Knockout. Hade vi varit lika tunga hade jag nog fan tagit henne men nu tog det för mycket kraft bara att stå emot hennes rallarsvingar. Efteråt var jag lycklig, illamående och totalt utpumpad. Och HEL! Min kropp samarbetade med mig och jag kunde använda båda armar utan smärta. Dream came true på den också!
Har kommit in på en distanskurs i djurvård som börjar om ca en månad vilket ska bli väldigt kul. Efter denna är jag behörig till djurvårdar utbildningen som jag tänkt att jag ska läsa sen.
OM inte jag får mitt typ drömjobb i Slöinge i höst. Det verkar lovande och jag hoppas som fan men inget är bestämt så änsålänge är det bara en förhoppning.
Gick en utbildning inom 3D- träning i Stockholm ledd av Seth Ronland och Andreas öhgren som egentligen bara var för utbildade PTs, sjukgymnaster, naprapater osv... men jag fick gå den tack vare Sofia. Kände mig amazed av deras kunskap och engagemang. Alltså jävlar vilka killar! Dem har gjort det där som jag vill kunna göra- hjälpa någon tillbaka till sin sport när alla andra säger att det är omöjligt. Men kunskapen som krävs för det är så jääääävla stor. Och kroppen är så komplex. Känns som att jag kan vad en droppe i havet är. Dem har nästan hela skiten figured out och det dem inte vet än håller dem på att lära sig. Jävla tuffa. 
Kursen resulterade i lite jobb på Bodygallerian där jag numer är instruktör inom funktionell träning. Roligt att få jobba med ett helt nytt klientel. Fick tänka både en och två gånger på vilka övningar jag kunde ha med då min ända erfarenhet innan är med boxare. La ribban lite lägre än vanligt för att inte skrämma iväg någon.
Det har gått ganska bra, dem som kommit har varit väldigt nöjda men deltagarantalet hade gärna fått vara lite högre. Vi får se hur det artar sig. Mamma och pappa är duktiga och kämpar på iaf!
Jag har blivit fadder!! Till lilla Hugge! Carro och Martin har givit mig detta ärofyllda och fina uppdrag och jag tycker om honom mer än någon bebis nånsin. Häromdagen lurade jag ut Carro på en "härlig promenad i solen" med Hugge sovandes i vagnen. Det slutade med att vi fick fly genom lera och koblajjor lyftandes på vagnen för att korna tyckte vi var så intressanta. Lite skräck men mest skratt. Som oftast med min toka!
Jag har startat företag. Halleda va! 
Jag har varit arbetslös (med avbrott för lite jobb då och då) sen i december. Först kändes det stressande med att hitta ett nytt jobb. Sen sa Gustav att jag skulle se det som en period i livet som förmodligen (och förhoppningsvis) inte kommer igen. Jag kommer inte ha det såhär lugnt igen. Och att jag ska ta tillvara på det istället för att panika över det. Så det har jag gjort. Hästarna har fått  mycket tid och det är så jävla gött att kunna ge dem det. Och jag har träffat vänner mer. Och pluggat en del anatomi. Och tagit in ved i ladan och i huset. Och städat och tvättat. Och kollat på film. Och tränat. Ja dagarna är fantamaj inte tomma utan jobb inte. Nu slipper jag stressa emellan alla mina saker bara och det är så jävla skönt att slippa!
Denna veckan ska jag jobba på Smulan 4 dagar vilket ska bli roligt! Var flera år sen sist. Kommer nog ha rätt mycket mer tålamod med idiotjävlar (dem flesta är trevliga men så vips så dyker en sån jävel upp) än när jag jobbade där hela tiden. Jag har fan inte stött på fler rövhål nån annanstans än i cafébranschen alltså! Man får ta mycket mer skit där än när man jobbar på restaurang. Förstår inte varför folk inte bara kan vara neutrala om man nu absolut inte orkar vara trevlig. Respekt för fan.
 
Den känslan.
Determination Victoria.
Bara för att den är så ful så den blir fin. Hihi Terry
 
/ Victoria
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Victoria

Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva.

RSS 2.0