Tropic days

Oj vilken lyx jag levt i medan mamma o Åsa var här! Vi bodde på det ena fina hotellet efter det andra, åt god mat och drack gott. Såg blåa asfina berg, operahuset och harbour bridge (andra gången för mig men lika grannt som första) och shoppade en del. Jag har verkligen njutit av sällskapet och vi har haft riktigt go semester där dagarna var hakuna matata och nätterna fyllda av öronproppar o snarkande. Hehe.
Men att dem tog chansen att komma hit o hälsa på mig är så jävla bra! Så tack min älskade mussa och sötåsis för att ni drack ett extra glas vin och bestämde er för att åka över hela världen och göra mig väldigt glad 😘

Imorse kramade jag om brudarna, vinkade av mamma på tågperrongen ännu en gång och åkte till flygplatsen för o ta flyget till Cairns. Och här sitter jag nu på ett hostel utanför staden, med svett konstant rinnande överallt. När Carro var här diskuterade vi det här med att resa själv, och vi sa att fyfan för att bo på hostel ensam. Nu gör jag precis det och det är inte så jävla farligt. Har pratat en del med holländaren som jag bor med, annars har jag vandrat rundor och svettats som fan, druckit kaffe på ett cafe och nästan läst ut min bok alkemisten. Väldigt passande bok att läsa just nu. Ska snart lägga mig i en av hängmattorna och läsa klart. Glad att jag fick den med mig, en väldigt bra present 😘
Imorgonbitti börjar jag lära mig om konsten att dyka! I två dagar ska jag lära i klassrummet och i poolen innan det är dags att hoppa på båten och dra ut till havs i tre dagar. Är jävligt peppad!
kommer säkert uppdatera imorgonkväll om hur första dagen var.

Nu ska jag försöka ringa Bruce igen och hoppas att han svarar denna gången så jag kan berätta att jag mår bra och fråga hur det går på farmen utan deras foreigner.

Svett o hoj!

/Victoria

Dags att säga hejdå

så kom dagen jag både sett fram emot och fruktat lite, dagen då jag skulle säga hejdå till Shepherds hill farm och alla individer som bor där. Och på samma gång träffa min kära mor och Åsa igen. Jag och Bruce körde in med pickupen till kyneton för o hämta dem och ta med dem ut till farmen för o visa var jag bott, vilka jag pratat om och vad jag ägnat dagarna åt. Kändes helt surrealistiskt att stå i det ganska nergångna stall"köket" och göra snabbkaffe till mamma o Åsa, dem passade inte riktigt in i lantmiljön och att dem var där bara! Helt galet. På ett mycket bra sätt. Dem fick se mig köra den vackra frieserhingsten gumboots, mata "mina" bäbisar Jackie the lamb och grumpey the calf och dem fick träffa min australiensiska familj. Så roligt att visa dem allt!
Men när det började dra ihop sig till att åka ifrån stallet för sista gången och jag stod med min Virginia för att säga hejdå blev det fan jävligt sorgligt. Blödig som man är.
Grannen Wayne fick den geniala idén att vi skulle äta middag tillsammans i kyneton på kvällen, vilket gjorde att jag slapp säga hejdå till både djuren och människorna samtidigt. Skönt!
Så på kvällen åt vi alla tillsammans, drack vin (!!!!) och pratade om minnen och Australien.
När jag sen inte kom ifrån att säga hejdå längre bölade jag som väntat och hade svårt för att prata. Som tur är var jag förutseende och hade skrivit ett brev till Bruce och evanne som dem sa att dem skulle "cherish" ☺️
Det jobbigaste var att säga hejdå till Bruce. Honom kommer jag verkligen sakna! Han har lärt mig mest, och inte bara om djuren utan även om livet. Så jäkla fin och genuin människa. Tänk att jag skulle hamna på en sådan människas farm. Ibland har man fan riktig tur här i livet, och som jag sagt flera gånger innan, så är jag såååå tacksam för att jag hamnade där jag gjorde.
jag åkte vidare med massor av minnen för livet!

Nu njuter jag av att ha semester med mamma och Åsa. Vi har det så jäkla bra och dem är så jävla bra som kom hit! Bor just nu på ett lyxhotell (lyx för mig iaf) med takpool och ett gym som jag alldeles snart ska besöka! så jävla gött! Har inte tränat sen jag kom hit så det ska bli helt jävla underbart! Och hela dagen idag har jag varit ensam. För första gången på mer än 11 veckor. Också helt jävla underbart! Började dagen med att ta tåget till armAdele där jag mötte upp min forna grannkompis caty för frukost och lite cathing up. Så trevlig tjej som gett upp allt hemma i Tyskland för o flytta hit till sin kärlek. Fint!
Efter det gick jag rundor på stan lite med en så himla härlig känsla av positivitet och glädje. Så bra jag har det!
Sen har jag legat i soffan och kollat på tv, somnat lite då och då, ätit grekisk yoghurt och bara chillat som fan. Nu vill jag spy på att vara inomhus så jag ska ut och handla lite vin till balkongmys som jag ska överraska damerna med ikväll, sen svira om till träningskläder och kötta som fan 😁
kanske tar och simmar lite senare också bara för att jag kan. Hade tänkt ligga vid poolen idag, för har man en takpool på sitt hotell kan man ju bara inte ligga inomhus! Men sen kände jag att det egentligen inte var vad jag verkligen ville. Jag har varit utomhus varje dag, hela dagarna sen jag kom och jag ska vara ute på havet i tre dagar när jag tar mitt  dykcert så jag kommer få det ändå. Dessutom har kvinnan jag ska jobba för i Perth pool. Så istället för att göra vad jag kände att andra mer skulle tycka att jag borde göra, sket jag i det och låg i soffan.
ibland är det skönt o bli vuxen!

/Victoria

Blessed

Idag fick jag en film i födelsedags present. En så jävla fin film med hälsningar från hjärtmänniskor som fick mig att skratta som fan, bli rörd till tårar och så otroligt tacksam för alla er underbara individer som jag har omkring mig. Ni betyder så mycket!
Mitt hjärta bara fylldes av kärlek och värme och ni gör förgyller alla min resa.

så tack, tack ni underbara!

/en Victoria som känner sig väldigt lyckligt lottad

Victoria

Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva.